Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

sobota 22. prosince 2012

Příspěvek číslo 25: CESTA Z PEKLA? NEZNÁM JI


Dejte mi pokoj s Vánocemi. Už nikdy o nich nechci slyšet. Strčte si je někam. Mám jich plné zuby a hlavně plné srdce. Bolavé, čím dál bolavější. Rok od roku víc a víc. Čekám, kdy mně konečně pukne a bude pokoj. Od všeho a ode všech.
Je divná, nenormální, říkáte si teď možná. Asi ano. Máte pravdu. Jenže nevíte proč. Nechápete to. Nemůžete to chápat ani pochopit. Neprošli jste si tím, čím jsem si musela projít a pořád ještě procházím já. Děs a hrůza. Pokud skutečně existuje peklo, já v něm byla. Jsem. A nedaří se mi opustit je.
Byl to takový obyčejný předvánoční den. V břiše jsem už nějaký čas nosila našeho prvního potomka. S manželem jsme se na něho moc těšili a říkali si, že je to ten nejkrásnější dárek, jaký jsme si mohli pod stromeček vzájemně dát. Trvalo totiž dlouho, než se to povedlo.
„Po tom včerejším předvánočním firemním večírku do práce autem nepojedu. Protentokrát se přemůžu a nějak to zvládnu tramvají,“ řekl mi tenkrát ráno manžel. Dodal, že si auto můžu vzít. A že bude rád, když ho z práce odvezu domů. „Bude to pro mě svátek. Výjimečný svátek,“ zdůraznil.
Objal mě, políbil a pohladil po místech, v nichž vyrůstal náš potomek. „Moc tě miluju,“ řekl mi ještě mezi dveřmi, než je za sebou zavřel. To bylo naposledy, kdy se mi život zdál normální. Pak se změnil, zdeformoval. Přestal mít smysl.
Nikdy jsem se nepovažovala za skvělou řidičku. Jezdila jsem jen čas od času, ale o to opatrněji. A pomalu. V ten den to nebylo jiné. Těšila jsem se na svého muže i na to, až zase budeme večer spolu doma. Na večeři, kterou jsem pro nás připravila. Těšila jsem se ze života. Je krásný. Nádherný, znělo mi v hlavě.
Nevím, jak se ten malý kluk najednou ocitl na silnici. Přímo před mým autem. Jen kousíček přede mnou. Sešlápla jsem brzdový pedál snad až pod podlahu. Brzdy kvílely, ale stejně jsem ho srazila.
Byl to šok. Z toho, co následovalo, si pamatuji jen něco. Hlasitý křik nějaké ženy. Muže, který zabránil po mém vystoupení z auta pádu mého těla na zem. Nějaké lidi, kteří se shlukli kolem a cosi povídali.
Toho malého kluka jsem neviděla. Jeho směrem jsem se totiž bála podívat. Jednu věc si ale budu pamatovat snad až do smrti. Starší ženskou v kožichu, která se přede mne postavila a vykřikovala: „Jste vražedkyně! Vy jste ho zabila!“ Naštěstí neměla pravdu. To cizí dítě to přežilo. V podstatě bez následků.
Na rozdíl od toho našeho toužebně očekávaného, ještě nenarozeného. Nikdy nepozná, jak je svět krásný i škaredý, laskavý i krutý, jak umí pohladit i tvrdě udeřit. Ano, pochopili jste to správně: potratila jsem.
Mívala jsem ráda lidi. Moc ráda. Teď je nenávidím. Od chvíle, kdy jsem od lékaře uslyšela ony srdcervoucí věty. „Smiřte se s tím, že dítě už zřejmě nikdy mít nebudete. I když naděje umírá poslední a zázraky se pořád ještě občas dějí.,“ zněly.
Nikomu, ani svému úhlavnímu nepříteli bych nepřála to, čím jsem si musela projít a čím procházím dosud já. Snažím se denně vyhlížet tu naději, o které mluvil doktor. Marně. Den ode dne přestávám víc a víc věřit, že ze mě někdy bude máma.
Při životě mě drží jediné. Můj manžel. „Nikdy tě neopustím,“ řekl mi tenkrát po nehodě. Totéž jsem od něho uslyšela i po potratu.
Nelhal. Snaží se mi pomoci, dělá co může. Jen jedno v jeho silách není. Dostat mě z pekla, v němž jsem pořád přikovaná tlustým řetězem k jakémusi obrovskému černému sloupu.
VERONIKA DLOUHÁ 

Žádné komentáře:

Okomentovat