Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

pondělí 9. července 2012

Příspěvek číslo 6: MILÁČEK MARTIN


Bylo mi dvacet a žádný jiný muž na světě pro mě neexistoval. Ten můj vyvolený se jmenoval Martin, měl černé vlasy, ještě černější oči, ďábelský pohled, vypracované svaly a neuvěřitelnou výdrž. Nejen v pití alkoholu.
Jsou lepší kluci, nabádaly mě kamarádky. Nedala jsem na ně. Závidí mně ho, říkala jsem si tenkrát. A milovala svého jediného Martínka o to víc. A častěji.
Nevím, jak se to mohlo stát (vždyť jsme si dávali tolik, tolik pozor), ale jednoho dne jsem mu musela říct: „Jsem v tom.“ Nezklamal mě. „To je super, lásko moje. Kdy se vezmeme?“ jásal můj miláček.
Pamatuju si to, jako by to bylo včera. „Miláček, miláček můj,“ opakovala jsem si toho dne před spaním donekonečna. Miláček nezklamal ani na naší svatbě. Rozdával úsměvy na všechny strany, hýřil vtipem, a ta svatební noc… Jako by to bylo poprvé.
Jenže po narození syna se všechno změnilo. Přestal ke mně být pozorný. Byl chladnější než nanuk. Začal chodit pozdě z práce. Čím dál častěji jsem z něho cítila alkohol. „Co se divíš? Teď, když máme rodinu, potřebuju vydělávat co nejvíc. Obchodní partneři stojí nějaký ten čas. A nějakou tu skleničku,“ vysvětloval mi náhlou změnu.
Snažila jsem se s tím smířit. Jenže časem bylo ještě hůř. Začal být agresivní. Nejprve slovně, potom i fyzicky. Dával mi na domácnost čím dál méně peněz. „To přejde. Musí to přejít,“ utěšovala jsem se. Marně.
Naše manželské soužití se dostalo do stadia, které se už nedalo vydržet. K tomu všemu, o čem už byla řeč, totiž navíc přibyla Martinova milenka. Nemusela jsem po ní pátrat. Stačily dva černé vlasy pečlivě obtočené kolem knoflíků jeho sněhobílé košile. A jeden telefonát.
„Jsem ta a ta, mám vašeho manžela moc ráda a chci ho,“ zavolala mi jednoho dne. O tom, kde přišla k číslu mého mobilu jsem raději ani nepřemýšlela. Zato jsem začala přemýšlet o jiné věci. O rozvodu.
Samozřejmě nastal. Musel nastat. Když ty nepříjemné soudní záležitosti a tahanice skončily, ulevilo se mi. Zůstalo mi černovlasé a černooké dítě. A připadalo mně, že nastala ta nejkrásnější životní dovolená.
P.S.: Kluk už je skoro dospělý a já pořád sama. Nejkrásnější dovolená pořád trvá.
LUCIE H.

Žádné komentáře:

Okomentovat