Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

neděle 1. července 2012

Příspěvek číslo 2: LÉČBA PŘÍJEMNEM


Ač se to může někomu zdát divné, u moře jsem ještě nikdy nebyla. O to větší radost mi udělal manžel, když koupil s půlročním předstihem zájezd do Chorvatska. „Ber to ode mě jako dárek k našemu dvacetiletému výročí. Mám tě pořád moc rád,“ řekl tehdy.
Mockrát jsem si na tahle jeho slova vzpomněla. Když najednou začal chodit později domů, když mu výrazně přibylo služebních cest, když jsem ucítila z jeho košile neznámý parfém. Nedalo se to vydržet. „Ty někoho máš,“ konstatovala jsem krátce před dovolenou, po jednom z jeho nočních návratů domů.
Nevykrucoval se. Nezapíral. „Mám. Je mladá, hezká, příjemná. A je mi s ní dobře,“ zabodl svůj dobře nabroušený slovní nůž hluboko do mého srdce. Chvíli trvalo, než jsem byla schopná cokoli říct. „Tak si ji odvez do toho Chorvatska místo mě. A vracet už se nemusíš,“ uslyšel ode mě.
Nic na to neřekl a odešel. Zatímco on si užíval kdesi u mořského břehu na jihu Evropy s milenkou, já doma prolévala moře slz. To přece není možné, to se mi jen zdá, opakovala jsem si donekonečna. Zbytečně. Nic se mi nezdálo, byla to tvrdá realita. Ta nejtvrdší, jakou jsem v manželství zažila.
Rozvedená kamarádka Mirka se na to moje trápení nemohla dívat. „Takhle ty trávíš dovolenou? Vykašli se na něj. Vykašli se na všechno. Sbal si věci na pár dnů a jedem,“ vyzvala mě rezolutně. „Nic takového, já už nechci žádné chlapy v životě ani vidět,“ bránila jsem se. Dělala, že nic neslyší. „Sbal se a ráno jedem,“ zabouchla za sebou dveře mého bytu.
Odvezla mě daleko. Do malé vísky, v níž žil osaměle její strýc. Uprostřed nádherné přírody jsme spolu chodily na výlety, večer splachovaly únavu ve vesnické hospůdce, v níž se každodenně scházelo několik mladých místních kytaristů. Věřte nebo nevěřte, na manžela ani jeho milenku jsem si vůbec nevzpomněla. Léčba příjemnem, pojmenovala jsem si tuhle Mirčinu terapii.
Domů jsem se vrátila jako úplně jiný člověk. Vrátil se i manžel. Pokorně, s obrovskou kyticí a omluvou. Těch několik společně strávených dnů s mladou, hezkou a příjemnou ho zřejmě vrátilo do reality a poslalo z jakéhosi nebeského obláčku zase na zem. Už mu s ní nebylo dobře.
Odpustila jsem mu. A zdůraznila, že za to může děkovat i Mirce, kterou neměl ani trochu rád. Kterou nesnášel. Nic na to neřekl. Jen sklonil hlavu.
TEREZA SÝKOROVÁ

Žádné komentáře:

Okomentovat