Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

středa 4. července 2012

Příspěvek číslo 3: NEJLEPŠÍ DOVOLENÁ? ŽÁDNÁ

        Lidi mě nemají moc rádi. Vím to, ale přiznám se, že mi to ani trochu nevadí. Jsem mladá, pohledná a hlavně schopná. Děti nemám a ani mít nechci. Bohatě mi stačí kolektiv, kterému už téměř rok šéfuji.
Tuhle za mnou přišel jeden z podřízených. Chtěl mimořádné volno. Prý na svatbu svého dobrého kamaráda na druhém konci republiky. Dovolenou už neměl. Upíral na mě ten svůj psí pohled, ale měl smůlu.
„Měl jste myslet na zadní kolečka. Máte smůlu. To by za mnou za chvíli začali chodit vaši kolegové v průvodu a chtěli by to samé. A kdo by tady pracoval? Jen já?“ řekla jsem mu.
V jeho psích očích se tenkrát jaksi zablýsklo. Nebo se mi to možná jen zdálo. Ale to je vcelku jedno. Pořádek musí být. I proto jsem si ohlídala, jestli ten člověk třeba náhle neonemocněl. Nějakou svatební nemocí. Nebo případně jinou.
Řeknu vám jedno. Dost dobře nechápu, proč se lidé o dovolené po celý rok rádi baví. Proč se na ni tolik těší a kolik času řečem o ní věnují.
Mám kamarádku. Sice jedinou, zato už z dětských let. Chvílemi mě štve, ale vždycky jí odpustím. Mockrát mi povídala, že to, co předvádím, není normální. „Ty nežiješ. Ty živoříš, i když se topíš v penězích a málem nevíš, co s nimi. Neumíš odpočívat a myslíš si, že takhle mají žít všichni. Nechtěla bych tě za šéfovou ani na minutu. A lituju všechny tvé podřízené,“ uslyšela jsem od ní jednou.
Včera mě navštívila. Řeč přišla i na dovolenou. Všechno skončilo ve chvíli, kdy jsem řekla, že nejlepší dovolená je žádná dovolená. Podívala se na mě hodně škaredě. „Já snad špatně slyším,“ vykřikla. A práskla za sebou dveřmi. Možná jsem přišla o kamarádku. Ale stejně si dál stojím za svým: nejlepší dovolená je žádná dovolená.
V. Č.

   

Žádné komentáře:

Okomentovat