Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

sobota 19. ledna 2013

Příspěvek číslo 28: ZA VÁHU MŮŽE BLUDNÝ KOŘEN


Takový vztah jsem si vždycky přála. Ten chlap byl spolehlivý, vyrovnaný, chytrý (nebo inteligentní – jak chcete), a hlavně mě měl rád. Dával to najevo několikrát denně. Byť třeba jen drobnostmi.
Nechci už nikdy nikoho jiného, opakovala jsem si denně před usnutím i po probuzení. Taky před snídaní, kterou mi často nosil až do postele. „Miluju tě,“ uslyšel ode mne mockrát. „Taky tě miluju,“ odpovídal pokaždé.
Jednou jsem šla sama do lesa. Na houby, abych mohla svému miláčkovi udělat praženici, kterou měl tak rád. Nevím, jak se to stalo. Mohlo za to zřejmě moje snění a nějaký bludný kořen. Rázem jsem se ocitla na zemi a nemohla vstát. Noha příšerně bolela.
Co teď?
Stáli při mně všichni svatí. Vlastně jen jeden, navíc v ženské podobě. Známá toho mého skvělého chlapa, která bydlela ve vedlejším vchodě. Pomohla mi z lesa ven, přivolala sanitku, informovala mého muže.
Ten si vzal dovolenou, aby o mě pečoval. Noha totiž byla v kotníku zlomená. „Ty můj zasádrovaný andílku,“ tituloval mě. A vařil, pekl i smažil. Taky vysával, umyl okna, pral a žehlil. „Anděl jsi ty,“ řekla jsem mu. „I když ne strážný. Jinak by se mi tohle nemohlo stát,“ poklepala jsem si na sádru.
Neřekl na to nic. Jen se na mě podíval těma svýma hlubokýma hnědýma očima a pokračoval ve vytírání podlahy. Promluvil až po chvíli. „Co myslíš? Neměl bych ještě odmrazit ledničku?“
Sádra šla dolů a nastaly běžné všední dny. Alespoň pro mne. Domácí práce se staly znovu jen mou doménou, můj chlap nepřestával být milý, pozorný, milující. Dny, týdny uplývaly a já byla pořád zamilovaná až po uši. Což se při blížící se čtyřicítce ženě jen tak nestává.
„Miláčku, můžu tě dnes pozvat na večeři?“ zeptal se mě přibližně půl roku po mé lesní houbové havárii. Mohl. A já se moc těšila. Ani ve snu by mě nenapadlo, co mě v té luxusní restauraci čeká.
„Víš, nezlob se,“ lezlo to z něho jak z chlupaté deky. Ani v tuhle chvíli mě ještě nic špatného nenapadlo. Nic jsem netušila. O to horší bylo to, co následovalo.
„Nezlob se, ale musíme se rozejít,“ zaťal mi zničehonic pomyslnou sekyrku do srdce. „Je mi to líto. Moc líto. Mám ale někoho jiného. Někoho, s kým je mi dobře,“ dodal.
Šok.
Pak přišel ještě jeden. Dobře mu bylo s onou jeho známou, která mě našla na houbách v lese. Byl narozený ve znamení Vah. Ale ty váží špatně, říkala jsem si tenkrát.
Čas to potvrdil. S onou ženou se zanedlouho rozešli. Nevím, co s ním je teď. Já jsem sama a už žádného chlapa nechci. Jedna špatná váha mi stačila.
MARTINA SPURNÁ

Žádné komentáře:

Okomentovat