Vítěz každého měsíčního kola získává poukaz na konzumaci zdarma v kavárně a vinárně Útulno v hodnotě 200 korun. Hlasovat mohou účastníci soutěže i náhodní čtenáři soutěžních příspěvků. Podmínkou pro získání ceny je předložení účtenky z kavárny Útulno v příslušném měsíci v jakékoli výši a vybrání výhry do měsíce od vyhlášení vítězství.

JAK SOUTĚŽIT? Soutěžní příspěvky na dané měsíční téma můžete posílat mailem na adresu sedljaro@gmail.com. Všechny se objeví na této stránce. Hlasování končí vždy o půlnoci poslední den příslušného měsíce. Pokud si pod příspěvkem nepřejete uvést celé své jméno, prosím upozorněte nás na to. Přejeme všem hodně dobrých nápadů.

neděle 6. ledna 2013

Příspěvek číslo 26: I KVŮLI VÁZE SE DÁ ŽÁRLIT


Už nějakou tu dobu jsem tu manželčinu osobní váhu nenáviděl. A proklínal sám sebe, že jsem jí před časem tenhle dárek po jejím dlouhém žadonění dal. Možná to ani není nenávist, napadlo mě jednou. Spíš to připomíná žárlivost. Žena totiž věnovala tomuhle předmětu víc péče, lásky i času než mně.
Denně jsem byl svědkem toho, jak ze sebe skoro po každém snězeném soustu jídla shazuje svršky i prádlo, stoupá si na ono zařízení a dlouho hledí na jeho displej. „Zase jsem přibrala, budu s tím muset něco dělat,“ slýchával jsem od ní pokaždé. Ta věta mě dokonce několikrát probudila ze spánku. Kvůli snu, v němž hrály hlavní roli moje manželka – a hádejte kdo ještě?
Budu s tím muset něco udělat, nebo se zblázním, napadlo i mě. Jenže co? Poškodit váhu? Chtěla by jinou – a pořídila by si ji třeba i sama. Ještě víc jí zdůrazňovat, že vypadá dobře a hubnout nepotřebuje? Neuvěří tomu a nic se nezmění.
Na šťastné náhody jsem nikdy nevěřil. Přesto zřejmě existují. V jakémsi záchvatu zoufalství jsem se svěřil s problémem osobní váhy a mé ženy kamarádovi u piva. Nahlas se rozesmál. Tak nahlas, jak jsem ho do té doby ještě nikdy neslyšel. Tak nahlas, že celá hospoda najednou ztichla a zírala, co se u našeho stolu děje.
Když ho záchvat smíchu přešel, pozvedl svůj půllitr, ťukl s ním do mého, stojícího na stole, a zhluboka se napil. Nespolečensky si odříhl a pak vysvětlil důvod svého smíchového záchvatu. „Kamaráde, tys snad objevil Ameriku. Tohle dělají skoro všechny ženské. Myslíš, že ta moje je jiná?“
Na druhý zátah své třetí pivo dopil. Objednal si další a pak pokračoval. „Buď rád, že mě máš. Já totiž přišel na to, jak na ženu i váhu vyzrát. Mám klid, protože klidná je i moje manželka.“
Nerozuměl jsem mu. Nerozuměl jsem ani tomu, jak mohl klidu kolem ženské váhy a vážení dosáhnout. „Je to jednoduché,“ uslyšel jsem od něho vzápětí. „Ženské jsou sice živé, někdy až moc živé, ale váha je neživotný stroj. Ten se dá – na rozdíl od našich drahých nedrahých poloviček – seřídit a seřizovat,“ vysvětloval mi kamarád důvod své spokojenosti.
Ještě než dopil své čtvrté pivo, dostal mě do obrazu. Tomu, na co přišel a co dělal, říkal denní štelování. „Nejlepší je na to noc. Nebo jistota, že žena každou chvíli nepřijde domů. Upravím vnitřnosti váhy tak, aby ukazovala méně, než tomu ve skutečnosti je. Ale bacha, musí to být přiměřené a mírné. Aby nevzniklo nějaké podezření,“ důrazně upozorňoval. A na druhý den mě to naučil.
V duchu jsem ho prohlásil za svatého a v realitě za něho postupně zaplatil metr piv. Ten jeho recept totiž fungoval. Skvěle a náramně. Moje manželka se sice vážit nepřestala, ale na displej teď hledí mnohem kratší dobu. A hlavně spokojeně.
„Já věděla, že to dokážu. Už nepřibírám. Není nad to, když si člověk dokáže poručit a ukáznit se. V životě i ve stravování,“ slýchávám od ní teď.
Nevadí mi to. Kus lásky a času, který od ní dřív dostávala mnou nenáviděná váha, teď totiž patří mně.
JOSEF MAREČEK 

Žádné komentáře:

Okomentovat